Menin juhliin koska halusin nähdä pystynkö kohtaamaan tutut ja samalla Jukan ja sen uuden kumppanin.

Tervehdittiin ystäväpariskunnan kanssa ja kehuivat uudistunutta ulkonäköäni. Ihmettelivät miten olen niin paljon laihtunut. Sanoin syyksi, että olen onnellisempi kuin vuosikausiin. Kerroin myös että kipuiluni ja päänsärkyni katosi kun olin laittanut eron vireille.Tämän kuuli luonnollisesti myös Jukka. Tervehdin iloisesti kädestä Jukan uutta naista. Siinä samassa hetkessä Jukka käänsi minulle selkänsä ja otti muutaman askeleen poispäin ja röyhkeästi esti tervehtimiseni. Ei siis tullut  tervehdittyä edes hyvän tavan mukaan. Hän siis tuolla käyttäytymisellään taas mitätöi minua ja osoitti olevansa pelkuri.                                                                      Tilanne kääntyikin minun vahvuudekseni. Nyt minä olen voimakkaampi kuin alistajani. Nyt nöyryyttäjäni kutistui silmissäni 190 cm pituudestaan pieneksi hiirulaiseksi.
Tunnen olevani voimissani. Tuo mies ei enää koskaan alista minua, ei pysty siihen enää.

Kertaakaan tilaisuuden aikana ei Jukka katsonut minua silmiin, ei liioin puhunut sanaakaan minulle. Istuimme samassa pöytäseurueessa, mutta hän käänsi aina päänsä poispäin minusta puhuessani jotain hänen vieressä istuville.  Hän käyttäytyi kuin uhmaikäinen lapsi.
Kumma kyllä jokainen tuollainen mitätöinti sai minut tuntemaan itseni vahvemmaksi ja arvokkaammaksi. Olen todella yllättynyt ja jopa ylpeä siitä että olen selättänyt tuon alistajani kohtaamisen pelon.