Itkuni mysteeri

 

En itkenyt kun pienenä ollessamme isosisareni sai tahtonsa läpi itkemällä.

En itkenyt kun vanhempamme tappelivat humalassa.

 

Jukka sanoi että hänellä on talollemme ostaja.

En itkenyt kun Jukka toi kotiini yllättäen uuden naisensa 

ja Ilmoitti että nainen ostaisi puolet talostamme,

noin kahden kuukauden tuttavuutenne jälkeen.

 

En itkenyt kun minua näin nöyryytettiin,

ja oikein kahden voimalla,

kun ylitseni käveltiin,

kun minulle valehdeltiin.

En itkenyt, kun olin shokissa ja sanelitte kauppahinnan reilusti alle välittäjien arvion.
Minua tallottiin taas suunnitellusti.

 

Mutta itkin kun tuhosin veistoksiani jotka eivät mahtuisi uuteen pieneen kotiini.

Itkin kun tuhosin 12 tekemääni kuviolaattaa ja muita taideteoksiani

Itkin kun spreijasin maalilla kalusteita joita Jukka ei halunnut, koska  joutuisi maksamaan niistä minulle

Maalasin niihin happamat naamat, joihin he joutuisivat katsomaan asunnossaan kun Jukka vei kalusteet kaatopaikkatavaroista itsellesi ilmaiseksi. Minuahan Jukka oli solvannut happamannäköiseksi vielä vajaa vuosi sitten ollessamme aviossa.sad

Itkin kun illuusioni rakkaudesta oli nyt palasina,

itkin kun tajusin kuinka Jukka oli minua nujertanut.

NYT ITKIN Jukkaa ulos itsestäni

 ja hänen tekemiä vääryyksiä pois mielestäni.

Vasta nyt aloin tajuta kaiken sen julmuuden määrän mitä Jukka oli minulle käytöksellään aiheuttanut.

Vapaus alkoi orastamaan sisälläni.
Vapaus ja itsemääräämisoikeuden tarve.