Olen nauttinut naisten, mutta erityisesti miesten kehuista. Se tekee mannaa haavoilleni. Rauno ylistää tavatessamme usein kasvojani, hymyäni, silmiäni. Hän sanoo ettei saa tarpeekseen katsomisestani. Hän heräsi yöllä katselemaan minua ja ihmetteli onko tämä totta, sinä siinä. Kun kävelimme meren rannalla tai kadulla hän katsoi minua hellästi ja sanoi että voiko noin suloista nassua ollakaan. Kun hän viestittää minulle puhelimella tai eroamme niin hän hemmottelee minua säihkysilmä nimellä. Uudet vaatteeni hän huomaa ja puistelee päätään sanoessaan: Ne sopivat sinulle hyvin, kuinka voit olla noin kaunis.
En ole tottunut tuollaiseen kehumiseen, yli 20 vuotta x-mieheni kehui minua vaan sängyssä "esileikkinä". Minua hän ei huomioinut arkisin ja päivällä, tai katsonut huomaavasti ja ihailevasti. Se oli varmaan häneltä itseltään pois.
Toki hänkin minua kehui toisille, mutta vain kun muut miehet  kehuivat vaimojaan. Nyt se kuului asiaan, ei pitänyt näyttää huonommalta kuin muut.

Olen katsellut usein tuttava pariskuntaa, kuinka he hellivät toisiaan katseillaan ja kosketuksillaan. Ihan vain ohimennen tai viivytellen ja pitävät sitä luonnollisena rakkaudenosoituksena.

Tansseissa ja baareissa miehet ovat katsoneet minua ja vartaloani ja se tuntuu jopa hyvältä, joskus olisin ollut olla siitä vaivautunut, ehkä jopa loukkaantunut.
Eräskin sanoi että miten on mahdollista että sinulla on kaikki niin kaunista, koko paketti koossa noin upeasti ja silti et ole mikään hömppä.
Toinen mies sanoi, että sinusta on niin ihana pitää kiinni, ei haluaisi tanssin koskaan loppuvan ja osaat vielä tanssia kuin unelma. Sanoin että eikö se ole miehestä kiinni, siitä miten mies vie. Hän sanoi että eivät kaikki naiset vaan taivu noin ei heidän jalkansa liiku niin kuin sinun.
Nyt haluan pitää hauskaa ja ottaa vastaan suosiot. Tiedän nyt mitä olen. En kulje enää näkymättömänä häntä koipien välissä.

Toisaalta kehuminen ei ole oikotie sänkyyni. Olisi mielekkäämpää keskustella tärkeistä asioista.

Kaipaan usein erään miehen kohteliasta käytöstä, hänen oivallista huumorintajuaan ja keskusteluja milloin mistäkin. Vaikka hänen silmänsä eivät näe kovin tarkasti ja hän on vähäeleinen ja aito. Hänessä välittyy naisen ja ihmisten arvostaminen sekä välittäminen.