Minussa vikaa, vaikkapa dementia tälläkertaa

 

Ensin epäilit että kuuloni on huono. Tutkittiin. Kuulo OK.

Sitten epäilit että muistini on huonontunut. Tutkittiin. Ei dementiaa.

Mitä seuraavaksi ?

Jollain syyllä holhouksen alle, sekö oli päämääräsi Jukka, sitäkö ajoit takaa. Täydellinen valta minusta.

Olit minuun yhä tyytymättömämpi, tein asiat väärin, muistin asiat väärin.

Sinun muistisi tässä alkoi vääristämään asioita. Kerroit ravintolassa ystävillemme kuinka sinä aina heräsit vauvamme itkuun, vaihdoit vaipat, toit vauvan rinnoilleni syömään ja minä vain nukuin. Kerroit kuinka sinä aina luit lapsellemme iltasadut ja vain sinä leivoit.

Halusit vähätellä ystävillemme minua ja ylistää  kuinka erinomainen isä sinä olet ollut.  Kas kun et sanonut, että olet imettänytkin vauvamme.

Olin lopen uupunut synnytyksen jälkeen. Hemoglobiini oli alle100. Vauvamme oli yli iso syntyessään noin 4,7 kg heräili usein yöllä itkemään, silloin halusin apuasi vauvan hoitoon. Autoit, mutta nyt niitit maineen itsellesi muutaman viikon työstä. Olen ollut erinomainen, rakastava ja huolehtiva äiti kaikille lapsillemme. Sitä et voi minulta riistää puheillasi ja vähättelylläsi minua ystävillemme, mutta yritit. Ehkä joku taas uskoi.

Minulle haukuit entisen vaimosi. Et voinut luottaa häneen lapsenne  hoidossa. Sinä olit hoitanut lapsenne yksin eroonne asti, että vaimosi sai opiskella. Sinä kyllä opiskelit myös. Entä kun olit armeijassa, oliko lapsenne sen ajan heittteillä. Entä vauvanne kallonmurtuma, vaimosi syytä sekin. Ethän voinut luottaa häneen. Vaimosi oli henkisesti sairas, sanoit koska vaimosi äitikin oli. Ja minä tollo uskoin kaiken. Vaimosi haki sinusta eroa. sanoit  että aloitit  suhteen erääseen naiseen vain siksi että sait hänet jättää hyvityksenä siitä kun vaimosi jätti sinut.

Nyt sanoit uudelle naisellesi että minä olen mieleltäni sairas kun hain avioeroa. Et näe itsessäsi mitään vikaa, et mitään mitä olisit tehnyt väärin. Sama tarina siis jatkuu entisistä vaimoista.

Sinä niin erinomainen ja täydellinen. Sinä niin narsisti